Árképző Átképző

34990 Ft

Forradalmian dogmagyilkos anyag arról, hogy egy vállalkozásnak hogyan is kellene kiszámolni a saját árait.

Részletes leírás alább!

 

Leírás

Te is abban a tévhitben éltél eddig,

hogy úgy kell a termék eladási árát meghatározni,

hogy a beszerzési árra ráteszel 10-20-30 vagy akár 100%-ot,

és akkor kész az üzleti sikersztori,

és garantált lesz a nyereség?*

*Vagy ami még rosszabb: azt nézed, hogyan csinálják MÁSOK, és azt próbálod utánozni?

Számoljunk egy kicsit, ahogy a vállalkozók szoktak! (Szeretsz számolni, ugye?)

Tételezzük fel, hogy névre szóló bögréket értékesítesz a webshopodban.

Egy bögre számodra, kiskereskedő számára kerül 1500 forintba darabonként. Te nagyon dörzsölt vagy, és 3000 forintért akarod eladni a bögréket, mert az 100%-os haszon, és úgy kalkulálsz, hogy ha minden bögrén nyersz 1500 forintot, akkor megfogtad az isten lábát, ez a világ legtutibb biznisze.

Igen ám, csakhogy van egy kis gond. Illetve több is…

  • Ezen ár láttán a legtöbb potenciális vásárló sarkon fordul, és még sót is szór a háta mögé, mert soha többé nem akar emlékezni arra a borzalomra, hogy egy bögre 3000 forintba kerül, még ha névre szóló is… Inkább vesz egy csupasz bögrét 390 forintért a Tescoban, és rápingálja kézzel az illető nevét, elég hozzá egy alkoholos filc, meg egy-két videót megnézni a youtube-on. Tehát a tuti biznisz egyáltalán nem tuti, pedig az árat látszólag jól lőtted be.
  • 1500 forint haszon egy terméken… Ha a legrosszabb esettel számolunk, ami a leggyakoribb is lesz egyben, hogy egyetlen darabot vásárol a vevő, akkor neked ebből az 1500 forint úgynevezett „haszonból” – amit sokkal inkább árrésnek kell ezt nevezni – kell finanszíroznod azt a munkafolyamatot, amit csomagolásnak, számlázásnak, készletkezelésnek, ügyfélszolgálatnak, kommunikációnak, és postára adásnak nevezünk. Vagyis a logisztikát.
    Ha nagyon dörzsölt vagy, és le tudsz szerződni webshopok logisztikáját kivitelező egyik céggel, akkor talán, de csak talán kijön 999 forintból a logisztikázás, de ehhez akkora volument kell virítanod, amiről ezzel az árral nem álmodhatsz. Tehát nem tudod kiszervezni a profiknak, neked kell csinálnod, vagy külön embert kell erre megfizetned, ami nem fog kijönni 1500 forintból! (Az anyagban elmondom, hogy miért.)
  • Itt már több esélyessé válik a dolog. Ha nem tudod kiszervezni a logisztikát, akkor elúszik az árrés, teljes egészében, és akkor nyered a legtöbbet, ha azonnal bezárod a boltot (nem vicc, ez halálosan komoly). Ha ki tudod szervezni a logisztikát, és tudsz egy olyan árat alkudni, ami bőven belül marad az árréseden termékenként/csomagonként, akkor még van mozgástered, de most jön a fekete leves.
    Mennyibe kerül egy eladott termékre vetítve a marketing és azon belül a reklámozás? Mennyibe kerül a webshop? Mennyibe kerül az árubeszerzés? Mennyibe kerül az alkalmazott?
    Termékenként 500 forintból tudod finanszírozni az üzletet? Ha azt gondolod, hogy igen, akkor tudod azt fejből, hogy hány darab bögrét kell eladnod ahhoz, hogy te is megélj, és a vállalkozásod is fejlődjön?
    Nem, nem tudod. Mert azt sem tudod, hogy MENNYIBE kerül eladni.
  • De tételezzük fel, hogy érzékeled, hogy valami nem kerek, és mint minden vállalkozó, azt hiszed, hogy az eladások számát kell növelned ahhoz, hogy jobban menjen a bolt. Ezért mit csinálsz? ÁR AKCIÓT indítasz, kedvezményeket nyújtasz, így meggyorsítod a tönkremenés folyamatát, mert abban bízol, hogy a több vevő nagyobb profitot hoz. Az a tény, miszerint a számok nem hazudnak, nem érdekel, jobban hiszel inkább a saját elméd alternatív valóságában. Az ébredés viszont fájdalmas lesz.

Magadra ismertél egy kicsit is? Nem a te hibád!

A legtöbb vállalkozó csak addig lát, hogy „kiadok havonta X százezret árura, meg egyéb dolgokra, és befolyik Y százezer, vagy épp millió”. De hogy az X meg az egyéb dolgok többe kerülnek, mint az Y, és klasszikusan nem marad pénz adóra, járulékra, közüzemi számlák befizetésére, az kívülállók számára sosem újdonság, de amikor benne van az ember, akkor bizony sokan pislognak, hogy “mííííí??? nincs pénzünk a csekkekre??? De hát jól megy a bolt!”

A magyar vállalkozások szinte mindegyike találkozott már a „jajistenem, miből fizetjük be az Áfát, adót, járulékokat, miből fizetjük ki a béreket???” kérdéssel a saját berkein belül, maximum nem vallják be nagy nyilvánosság előtt.

Pedig előtte mindenki maximálisan okosan indul neki a vállalkozásnak, és úgy tudnak számolni, mint a fejszámolóművészek…

Aztán meg vakargatják a fejüket, hogy „ööö… izé…”, vagy mi még rosszabb, csődbe viszik az egész projektet, és aztán fennhangon hirdetik, hogy „vállalkozni egy baromság”.

De tudod  mit? Láttunk még ennél is rosszabbat: mikor HITELBŐL lettek ezek a csődbemenetelek megfinanszírozva, meg mikor pályázatra ácsingóznak a tulajdonos vagyonából élő vállalkozások, lefelé robogva a lejtőn…

De ez nem csoda, hogy ennyi a veszélyesen vállalkozó! Ha elméletben tanítják is ezeket a dolgokat, a gyakorlati megközelítés még a legjobb gazdasági főiskolákról is hiányzik. Hiába keni-vágja valaki a közgazdasági fogalmakat, ugyanúgy elköveti ezeket a hibákat, mint az, aki a 8 általánost is csak végigbukdácsolta.

A vállalkozás nemcsak tiszta matek, meg nemcsak tiszta közgazdaságtan, ez maga az ÉLET.

Vállalkozást tanulni olyan, mint mikor a szüleinktől lopva ellessük, ők hogyan élnek, aztán ahogy nyiladozik az értelmünk, már előre tudjuk, hogy mi hogyan szeretnénk élni, és hogyan nem. Azok alapján, amit láttunk, elhallottunk, látens módon megtanultunk.

DE a vállalkozást ellesni igen csak nehéz, mert a sikeres vállalkozók nem engednek ám akárkit a berkeikbe, továbbá ha például interjúban nyilatkoznak, akkor gyakran dezinformálják az olvasóközönséget.

Az árképzés „hőskora”

Az árképzés (h)őskorában, amikor még három féle szappan volt, meg egy féle WC papír, egy pék volt egy faluban, és 20 évente egyszer lehetett új autóhoz jutni, akkor ez a fajta árképzés még megállta a helyét. Veszek valamit ennyiért, eladom többért, és majd lesz valami.

De ma már ez irtózatosan kevés, ez a fajta gondolkodásmód egyenlő a VESZTESÉGGEL és a csőddel, mégis, ha vállalkozókat kérdezel, hogyan alakítják ki az árstratégiájukat, akkor csak pislognak, hogy „mi az az árstartégia?”

Árképző Átképző

Online oktatóanyag az árképzés modern stratégiájáról, ami működik mind offline, mind online vállalkozásoknál.

  • Ebben az anyagban megmutatom neked mindazokat a vállalkozási, pénzügyi és pszichológiai(!!!) összetevőket, amiket ha rosszul tudsz/alkalmazol, akkor már az előtt csődre ítéled a vállalkozásodat, mielőtt belefogsz az egészbe.
  • Megmutatom neked azt is, hogy hogyan kérhetsz el magasabb árat a termékedért/szolgáltatásodért anélkül, hogy veszítenél a vevőid számából, sőt, amivel növelheted is a vevők táborát.
  • De azt is megmutatom, hogyan találhatod meg a legjobb ár/érték arányt.
  • Megtanítalak számolni is. Viccesen hangozhat, de visszamegyünk kicsit az általános iskola 5. osztályába, mert utoljára ott foglalkoztál érdekes dolgokkal. (Semmi más nem kell, csak egy számológép, és sok-sok gondolkodás.)
  • Szó lesz arról is, hogy hogyan lehet a sok ingyenes anyagra összegyűlt emberből – pl. blogolvasóból, rajongóból – valódi vásárlókat konvertálni!

Mit ad az Árképző Átképző stratégiai oktatóanyag?

– Információt,

– Tudást,

– Gyakorlati tanácsokat,

– Azonnal bevethető és kipróbálható módszereket részletes leírással,

– Reformot a vállalkozásodban, (ha mindent úgy akarsz hagyni, ahogy van, bele se kezdj!)

– Új vevőket, új piacokat,

– Új stratégiát,

– egy teljesen új vállalkozót a személyedben.

Mit NEM ad az anyag?

– Észt. A sajátodat mindig magadnál kell tartanod :).

Kiknek szól az Árképző Átképző anyag?

  • Azoknak, akik nem szeretnek szerencsétlenkedni, és a 8-10 éves saját kitapasztalásos út helyett szeretik a gyors megoldásokat, gyors infókat, és gyors reformokat.
  • Azoknak, akik hisznek az üzleti stratégia fontosságában, és nem fekszenek ki a „stratégia” szó láttán/hallatán.
  • Azoknak, akik érzik, hogy valami nem stimmel az üzletükkel, de nem tudják, hogy ez összefüggésben van-e az árképzési stratégiájukkal (illetve annak hiányával). Fogynak az érdeklődők, fogynak a vevők. Előre garantálom, hogy az árképzési stratégiáddal biztosan nincs minden rendben, és már az ezzel való foglalatosság segíthet rámutatni más egyéb konkrét problémákra is. Tehát hibafelderítésnek is kiváló az árképzési stratégia rendbetevésével indítani, mert ha ez jól lesz kialakítva, akkor bármi más problémát IS sokkal könnyebb lesz megoldani.

Kiknek NEM való az anyag?

  • Azoknak, akik imádják a totojázást, szerencsétlenkedést, és eleve milliárdokat örököltek, a vállalkozást meg csak azért csinálják, hogy elfoglalják magukat valamivel.

Gyakran Ismételt Kérdések

„Nincs még vállalkozásom, de szeretnék, és minden érdekel. Megrendelhetem?”

Ó, bárcsak mindenki így gondolkodna! Nyugodtan rendeld meg, ha ismered ezeket az infókat, garantálom, hogy a csődbemenés lejtőjére sosem fogod rávinni a saját vállalkozásodat!

„Mennyi gyakorlati teendőt ad ez az anyag? Mostanában nincs túl sok időm a megvalósítással foglalkozni.”

Az bizony baj, és nemcsak az árképzés szempontjából, hanem úgy általában a vállalkozás szempontjából. Tudom, hogy óriási kihívás az idővel való állandó zsonglőrködés, nem véletlenül írtam erről könyvet 7 évvel ezelőtt.
Egyébként az nagyon változó, hogy kinek mennyi konkrét, gyakorlati feladatot ad az anyag megismerése, de készülj arra, hogy sokat. A sok tennivaló mindig jobb hír, mintha kiderülne, hogy egyáltalán nincs mozgástered… A sok tennivaló mindig jobb hír,

„Segítesz az egyéni problémáim átbeszélésben, vagy teljesen egyedül kell boldogulnom?”

Segítek! Konkrét kérdésekre, de akár általános megközelítésekre is szívesen válaszolok, beszélgetek ezekről emailben, vagy a zárt csoportban.

„Milyen technikai felkészültség vagy eszköz kell az anyag feldolgozásához?”
Semmi más, csak internet és böngésző.

Vidi Rita

Amikor vállalkozni kezdtem, semmi mást nem akartam, mint azt, hogy soha többé ne kelljen visszamennem alkalmazottnak, hogy láthassam felnőni a kisfiamat. Most, ezen a napon, amikor ezeket a sorokat írom, közel 150 emberrel dolgozom együtt – franchise partnerek, szövegírók, a RitArt BlogZone tagjai -, és ebben nincsenek benne a beszállítók és azok a partnerek, akikkel stratégiai együttműködést kötöttünk. Közben egy nonprofit szervezet, egy 350 diákot magába foglaló iskolát fenntartó alapítvány kuratóriumi elnöke is vagyok, amely tevékenységet díjazás nélkül vállaltam és csinálom is folyamatosan.

Nem vagyok pénzéhes, és nem a pénz az istenem, de a pénz olyan, mint a vér. Ha nincs pénzünk, akkor nincs ami szállítsa az életünkhöz/vállalkozásunkhoz az éltető alapanyagokat. Még az alapítványoknak is szükségük van pénzre. A pénz alapvető erőforrás, amit sem pazarolni, sem utálni nem szabad, és egyáltalán nem javasolt róla lemondani.

A pénz egy eszköz. Ha szeretjük és ismerjük, akkor könnyű vele bánni. Ha utáljuk és tagadjuk a fontosságát, akkor nehézségeket fog okozni.

Egy vállalkozás pénz nélkül életképtelen. Rossz árstratégiával nemcsak életképtelen, de veszélyes is mindazok számára, akik működtetni akarják, hiszen a rossz árstratégia súlyos veszteségeket tud termelni.

Azt gondolom, hogy egy vállalkozásnak kötelező azzal foglalkoznia, hogy körülötte mindenki jól járjon:

  • a vevői (ők a legfontosabbak és első helyen lévők),
  • ő maga (a teljes vállalkozás, nemcsak a tulajdonos!)
  • és minden partner is.

Ez olyan, mint egy háromlábú szék. Ha bármelyik lába hibádzik, vagy rövidebb, akkor billeg, majd felborul az egész.

Ha egy vállalkozás rossz árstratégiát választ, akkor valaki biztosan rosszul jár, és ez az én értékrendem szerint nem megengedhető, mert szerintem léteznek azok a helyzetek, amikben mindenki jól járhat.

Az Árképző Átképző segít abban, hogy a te vállalkozásod háromlábú széke három atombiztos lábon álljon.

>>KATT az előfizetésért, ha ezen kívül még sok már üzleti és nem üzleti tananyag is érdekel, havi 4800,- forintos előfizetési díjért>>