Posted on Hozzászólás most!

Rendkívüli lehetőség!

Nyár közepén indítottam egy kampányt, ami az ELADVA 2.0 tanfolyamról szólt, a tanfolyam pedig az online vállalkozás indításáról.

Az ELADVA 2.0 az eddig általam indított tanfolyamok közül a leghosszabb átfutási idejű, összesen 28 hétig tart. Tehát akik nyáron kezdték, azok februárban fognak vele végezni. Ebből kifolyólag az egészet két részre bontottam, így a nyári jelentkezők a felét fizették a teljes részvételi árnak, a másik felét pedig akkor fogják – ez hamarosan bekövetkezik – amikor elérünk a tanfolyam feléhez.

Mivel most közeledik a félidő, úgy döntöttem, hogy azoknak is adok lehetőséget a közbenső becsatlakozásra, akik nyáron nem tartották időszerűnek, vagy lemaradtak róla.

Jelenleg 22 lecke van már fenn, mindegyik túlzás nélkül önmagában egy-egy minitréning, és ugyanennyi gyakorlati feladat is van már.

Most 2021. október 29-ig lehet jelentkezni a turnus első felére, tehát az első 28 leckére, és utána, szűk egy hónap múlva majd azonnal a folytatásra is.

Tehát jelenleg is él az a lehetőség, hogy most a tréning felét kell kifizetni, cserében 20+ leckét azonnal meg is kapsz egyben, tehát nem kell várnod erre a 22+ leckére.

Azért írom így, hogy 22+, mert október 29-ig, amíg ez az utólagos csatlakozási lehetőség él, addig összesen 24 lecke lesz fenn, és már most is van 22, de nem tudom, hogy mikor fogsz konkrétan jelentkezni, és a félreértésnek a csíráját is szeretném elkerülni 😊. Tehát a pontos leckeszám attól függ, hogy most jelentkezel-e, vagy 29-én, de az biztos, hogy 22-nél több lecke van fenn, és hetente kettővel bővül a szám.

Eddig felkerült leckék tartalomjegyzéke:

  1. A kezdetek
  2. Stratégiai alapok túlélő típusoknak
  3. Piacismereti alapok
  4. Üzleti modellek
  5. Üzleti terv
  6. Piackutatás alapok – az érzelmek oldala
  7. Piackutatás mesterséges intelligenciával
  8. Értékinnováció
  9. Értékinnováció a gyakorlatban
  10. 500+ ötlet, amivel érdemes lehet még foglalkozni
  11. Egy termék mind fölött
  12. A termékpiramis
  13. A nyolcadik napon
  14. Üzleti célok
  15. A labirintus – elmélet és stratégia
  16. A labirintus – a technikai háttér
  17. A labirintus – stratégiai háttér
  18. Az online értékesítés 4 különböző módja
  19. Konverziók
  20. A blogok titka
  21. A MEG3 stratégia
  22. Tárhely, Domain, WordPress – videók

Lista utoljára frissítve: 2021. 10. 20.

Folyt. köv.

Ez a közbenső csatlakozási lehetőség csak két hétig tart, október 29-én végleg lezárul, mert utána már nem lesz ilyen apropó, hiszen elérünk a tanfolyam mértani közepéhez.

Tehát ha szeretnél jelentkezni, akkor olvasd el az ELADVA 2.0 tanfolyam részletes tájékoztatóját, számold ki, hogy akarsz-e még a 4. Ipari forradalom részese lenni, aztán döntsd belátásod szerint.

ELADVA 2.0/ 1. rész – rendkívüli bejutási lehetőség október 29-e éjfélig>>

Posted on Hozzászólás most!

Online vállalkozás 1. rész

Mi az online vállalkozás?

Az online vállalkozás a vállalkozásnak az a formája, amikor mind a marketing, mind az értékesítés, de főként leginkább maga a szolgáltatásnyújtás is online, vagyis javarészt az interneten történik. Ide tartoznak a webshopok is természetesen, de azok a vállalkozások is, amik például portálokat üzemeltetnek, és külső cégek reklámbevételekből tartják fenn magukat, vagy például hirdetési lehetőséget biztosítanak a látogatóknak (Jófogás, AgenaJobs). A Google tipikusan online vállalkozás, mint ahogy a Facebook, de online vállalkozásnak tekinthető az Emag.hu és a 444.hu is.

Miben különbözik a hagyományos vállalkozástól? Csak termékekben? A kiszolgálás módjában?

Ma már nagyon sok vállalkozás van jelen marketinggel és más egyéb céllal az interneten (pl. munkerőtoborzás elég intenzíven zajlik online azoknál a cégeknél is, amik egyébként kizárólag offline tevékenykednek).

Például egy építőanyag kereskedésnek vélhetően van egy hatalmas telephelye, ahova a nyitvatartási időben bármikor odamehet az ügyfél nézelődni, vásárolni, rendelni, de valószínűleg van honlapjuk is, ahol, ha nem is lehet rendelést leadni, de tájékozódni lehet a márkákról, vagy akár árakról.

Az online vállalkozás igazából attól online vállalkozás, hogy alapvetően az ügyfelek kiszolgálása nem a fizikai világban történik, hanem leginkább virtuálisan, vagy személyes találkozás nélkül, például csomagküldés során. De vigyázat, nem a csomagküldés itt a kulcs, hiszen a csomagküldés egyébként régebbi kereskedelmi forma, már több, mint 100 éves – csak az utóbbi két-két és fél évtizedben már az interneten való megrendelés sokkal praktikusabb, mint postai levelezőlapon vagy faxon (ez utóbbiak már meg is szűntek egyébként).

Milyen az online vállalkozás üzleti modellje?

Többféle üzleti modellje lehet akár egyetlen online vállalkozásnak is, tehát a tiédnek is. Az enyémnek is jelenleg három van.
Az üzleti modell egyetlen kérdésre adott válasszal lemodellezhető: ki fizet kinek?

Avagy: Honnan jön a pénz?
Az a legtisztább és legismertebb, mikor például karkötőket, vagy könyveket, vagy akármiket adsz el a saját webshopodban, és olyankor a vásárlók fizetnek neked. Mindegy, hogy te készíted az értékesített terméket, vagy megveszed nagykertől, a lényeg, hogy eladsz. Ez kiskereskedelemhez tartozik.
Lehet olyan is, hogy felfuttatsz egy receptes oldalt, hirdetéseket helyezel ki, és a látogatók pedig kattintanak a hirdetésekre, amikért a hirdető cég fizet (de lehet, hogy a megtekintések száma alapján is fizethet.) Sok lehetőség van, az ELADVA 2.0 tanfolyamon sok szó esik majd ezekről.
Van, hogy nem is terméket adsz el, hanem szolgáltatást, online oktatást, korrepetálást, vagy bármit, akár olyasmit is, amit végül is majd személyesen fogsz teljesíteni.
Lehet hibrid modell is, amikor el is adsz, meg hirdetéseket is kihelyezel, maximalizálva a profit lehetőségét. Ez nem mindig szerencsés. Manapság kifejezetten ártalmasnak és kártékonynak tartom, hogy például hírportálok azon túl, hogy a.) mecénások is támogatják őket, b.) értékesíthető termékeik is vannak, c.) hirdetéseket is kihelyeznek, d.) PR cikkeket is, amikért konkrétan milliókat elkérnek, e.) ezeken túl még a látogatóktól is kunyerálnak adományokat. A kunyerálás nem menő. Ha valakinek nem megy a vállalkozás, menjen alkalmazottnak, de ne kunyeráljon! (Persze ez csak a személyes véleményem, nem kell vele egyetérteni. Mindenesetre egy milliárdokat termelő hírportál, amelyik még százmilliókat el is kunyerál az olvasóktól, több piacot is rombol: a kunyerálók piacát is, meg a nem kunyeráló hírportálokét is… Ezt szerintem sürgősen be kellene fejezni, de ismétlem, bárkinek lehet más a véleménye 😊)

Alapvetően a vásárlóknak való értékesítésre érdemes első körben, főként kezdőként koncentrálni, mert ez a legtisztább pénzszerzési forma, és ez már amúgy is a gazdaság egyik hajtómotorja, tehát ha el akarsz adni a neten, senki nem lesz tőle meghökkenve. (14 éve még nem ez volt a helyzet, majd mesélek 😊.) De létezik több más üzleti modell is, amiket tetszőlegesen kipróbálhatsz, akár párhuzamosan is.

Hogyan lehet kiszűrni az online üzleti lehetőségek közül az MLM-eket?

Szinte minden MLM rendszer felismerte már, hogy az internet csodálatos felület és csatorna arra, amit az MLM mindig is használt: a személyes ajánlásra. Csakhogy interneten csak úgy, ukkmukkfukk ajánlani valamit töredéknyire hatékony, mint személyesen. Az igazság az, hogy az MLM rendszerek a régi jól bevált megoldásaikat nem tudják hatékonyan átültetni az online térbe, mert azonnal elvész a személyes értékesítés meggyőző ereje. Az online vállalkozásnál ráadásul nagyon nagy számokkal kell dolgozni ahhoz, hogy valóban családfenntartásra is alkalmas eredmények jöjjenek, de ez sima ügy, ez menni fog, elvégre te leszel a főnök, azt csinálsz, amit akarsz.

Csakhogy MLM rendszereknél azon túl, hogy megengedik, hogy a tagjaik online tukmálják a csodálatosnál csodálatosabb online üzleti lehetőségeket boldog-boldogtalanak, azon túl le is korlátozzák az online marketinges és értékesítési lehetőséget. Nem lehet igazán értékesíteni, nem lehet akárhogyan marketingezni, nem lehet a cég nevét vagy márkaneveket használni, és sorolhatnám. Az, amit az MLM rendszerek is jól tudnának használni, az az Affiliate rendszer, ami tényleg csak ajánlás és semmi tukmálás. De itt még kevesen tartanak közülük

Ott válik el az úgynevezett online üzleti lehetőség a valódi online vállalkozástól, hogy egy online vállalkozás a te nevedre szól, te találsz ki mindent, és nagyon rövid időn belül abból élsz meg. Az MLM rendszerek a többség számára maximum keresetkiegészítésre jók. Mindannyian ismerünk olyan MLM termékeket, amiket imádunk, és naná, hogy ajánljuk ismerőseinknek! De erre nem lehet holnap vállalkozást alapítani, mert ezek nem úgy vannak kitalálva, hogy te és a családod ebből már a következő hónapban megéljetek. Illetve csak hatalmas befektetéssel. De akkor már építheted a magadét, az MLM meg maradhat annak, amire csodálatos: mellékesnek és kapcsolatépítésnek, kikapcsolódásnak, és szuper termékek megvásárlására.

Mennyit lehet keresni online vállalkozással?


Száz- és ezermilliókat (MLM itt is elválik, mert csak akkor tudsz MLM-ből ennyit keresni, ha konkrétan tiéd az MLM.) Nem mindenki keres ennyit persze az online vállalkozások közül sem. Van, akik „csak” évi 30-40 milliót keresnek azzal, hogy egész évben nyaralnak, a weboldaluk meg termeli a pénzt. Szegények… 😊.

Annyit biztosan könnyedén lehet vele keresni, amennyi a mostani átlagfizetés, csak arra kell ügyelni, hogy már a vállalkozás alapítása előtt el kell kezdeni legalább tudással alapozni, továbbá a vállalkozás indulásának pillanatától értékesíteni kell, vagy egyéb más módon kell bevételt termelni. De hát ez sima, hagyományos vállalkozásnál is így van persze.

Miért érdemes egy kezdő vállalkozónak online vállalkozásként indulnia?

Csodás lenne, ha mindenkinek lenne a zsebében 8-10 millió forintja arra mondjuk, hogy nyisson egy vegyesboltot. Vagy szépségszalont. Vagy ha lenne még több pénze. De általában  nincs.
Az online vállalkozás a legolcsóbb, leghamarabb megtérülni képes és legrugalmasabb üzleti modell, ráadásul nem kell hozzá vérprofi szakértelem sem. Egy klímaszerelő nyilván jól megél a klímaszerelésből, de akinek nincs ilyen jellegű végzettsége, az mihez kezdjen? Nos: kereskedjen. Online.

Milliós befektetések nélkül is termelhetsz milliókat. Épp most néztem egy élelmiszeripari vállalkozás tavaly évi eredményeit: 1.5 milliárd forint volt az árbevételük, van 50 alkalmazottjuk, több telephelyük, és a másfél milliárdból maradt 90 millió forint, amiből adóztak még tizenmilliónyit, majd a maradék hetvenvalahány milliót eltették a következő évre. Minden mást feléltek: alapanyagok, eszközök, gépek, bérek, egyéb kiadások. Most gondolj bele, hogy nincs élelmiszeripari vállalkozásod, nincs másfél milliárdod egy év alatt, nincs 50 alkalmazottad. Van viszont hetvenvalahány millió forintod a saját kis online vállalkozásodból, amit igazából a hobbidra építettél.

Melyikkel érdemes indulnia vajon egy kezdőnek? Válaszold meg a kérdést te magad. 😊

Kapcsolódó: ELADVA 2.0 – online vállalkozás indítása és építése

Vidi Rita

Posted on Hozzászólás most!

Ónix bazár – online oktatóanyagok

Töltsd le, tanuld meg, tapasztald meg!

Ónix Bazár Üzlet – ahol a vásárlás után biztosan okosabb és tudatosabb leszel.

Termékkategóriáink:

E-könyvek és könyvek

Közösségi Könyvek Projekt

Mesekönyvek

Önfejlesztő könyvek

Regény

Szakmai könyvek

Önfejlesztés

Célkitűzés

Időgazdálkodás

Internet

Kreatív írás

Önbizalom

Stresszkezelés

Szülői kompetenciák

Online oktatóanyagok

Vállalkozás

Értékesítés

Kommunikáció

Marketing

Stratégia

Kedvenc témáink: szövegírás, vállalkozás, marketing, online marketing, közösségi média, keresőoptimalizálás, stratégia, franchise, önfejlesztés, regény, folyamatos fejlődés.

Ezekben a témakörökben találsz itt oktatóanyagokat, amiket megvásárolhatsz, letölthetsz, és otthon, kényelmesen kiokosíthatod velük magad. Oktatóanyagaink zárt oldali hozzáférések, pdf-ek, letölthető munkafüzetek, hanganyagok  és videók formájában állnak rendelkezésedre.